neděle 4. ledna 2009

Vrstvy


Pohybuju se
někdy příliš rychle
takže pocity a události
nestačí ve mně sedimentovat

Jsem tvrdohlavá
a když není po mém, tak se stavím na hlavu
to se to pak ve mně všechno smísí
a já nevím
kde je nahoře a kde dole
co bylo první a co až potom
kde teď zrovna bydlím
a vedle koho se probouzím
a slova se mi v ústech zasekávají ze strachu
že jsem se ještě nezorientovala
a oslovím někoho, kdo už vedle mě není
(nebo někoho, kdo má teprve přijít)

Jsem vrstevnatá
jako sušenkový dort, nakrájený na plátky postavené na štorc
jako Barrandovská skála

Jen nemám dost času na to
aby se mezi vrstvami utvořila krusta
která by je oddělovala
a tak mi je dobře i blbě zároveň
Mísí se ve mě
silur s devonem
Jsou na mě patrné unikátní ukázky zvrásnění
(které nechci nikomu ukazovat)

Uzavírám se do samoty
ve stavu tektonického postižení
a prosím

Potřebuju
Bože já potřebuju oddělit ty vrstvy
potřebuju
aby to ve mě umělo umřít a rozložit se na částice
nechci
aby to místo toho
zkamenělo


Žádné komentáře: