úterý 28. dubna 2009

Právě teď


..máte poslední možnost nasbírat úžasně křupavé a šťavnaté zelené plody jilmu. Spěchejte, než dozrají a ztvrdnou. Je to salátek jedna báseň!

K.K. o plodech jasanu: "Tyjo, ten je! Kam se hrabe ptačinec žabinec.."


*******


Ve vyšších polohách ještě stihnete nevyrašený jasan. Loňské větvičky nastříhat, rozstříhat, usušit, opražit, uskladnit. Pak z nich vařit čaj, český ekvivalent kukichi.
Moc chutný a voňavý. Tak.. ..po našem.

10 komentářů:

aknezob řekl(a)...

Začínám mít pocit, že si k tobě na návštěvu budu nosit svačinu a termosku :)

Kea řekl(a)...

Z toho si nicnedělej, to já si nosím na návštěvy pořád...

aknezob řekl(a)...

No jo, ale já jsem ráda, když se můžu najíst, aniž bych potravu lovila.

Kea řekl(a)...

No právě, že lovit nic nemusíš. Stačí žvýkat rostliny v besprostředním okolí. Teda pokud nejsi v Praze.

aknezob řekl(a)...

Tak a jsme u jádra problému ... Praha, já to pořád říkám, je tu moc lidí a tudíž jsou stromy rychle ožraný :)

Kea řekl(a)...

Jediná šance je žrát to, o čem si všichni myslí, že je to nejedlé!!

aknezob řekl(a)...

Tak to mi zbývá pouze okusovat sebe :))

Anonymní řekl(a)...

Heda: Tak za tenhle typ moc děkuju, stihla jsem, blahem zakvílela.

aknezob řekl(a)...

Jakto tak čtu, tak jsem o dost přišla. Nějaký jiný typ pro tuto dobu.

Anonymní řekl(a)...

Heda: Kvituju, těším se na další! Jilm fakt překvapil.
čau na stromě :-)